Javascript verkar inte vara påslaget? - Vissa delar av FMV:s webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.

På fmv.se används kakor, på engelska cookies. Kakor används för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt. Om du fortsätter, utan att ändra inställningarna i din dator, så godkänner du att kakor från fmv.se används. Läs mer om kakor och hur de används på fmv.se.

Prenumerera

Här är du nu:

Start / Upphandling / Etik och social hänsyn

Etik och social hänsyn

På FMV har vi riktlinjer som hjälper oss när det gäller jäv, bisysslor, mutor och bestickning.

Både inom näringsliv och också inom förvaltning finns anledning att föra en diskussion kring begrepp som etik, affärsmoral, kund-leverantörsrelationer med mera.  Detta gäller särskilt för FMV, vars medarbetare företräder en myndighet som i stor omfattning sysslar med upphandling av materiel och tjänster till betydande värden.

Social hänsyn

FMV tar hänsyn till vissa grundläggande rättigheter för arbetstagare vid upphandling. Leverantören ska vid fullgörande av arbete för leverans följa sin nationella lagstiftning ifråga om arbets- och anställningsvillkor för sina arbetstagare. Sådana arbetsvillkor ska som ett minimum vara förenliga med Internationella arbetsorganisationens (ILO) konventioner.


Tipsa om sidan

Fyll i formuläret för att skicka en länk till den här sidan.

Fält markerade med * är obligatoriska.


* Fältet är obligatoriskt

Publicerad: 2011-09-30 13:49. Uppdaterad: 2016-01-14 11:38. Ansvarig: Visa e-postadress.

Externa länkar

Länkarna öppnas i ett nytt fönster.

  1. Internationella arbetsorganisationens (IOL) konventionermanskligarattigheter.se